Jannie-Paul-In-ZuidAmerika.reismee.nl

Laatste loodjes van de vakantie in het schitterende Rio de Janeiro

Jannie is lekker in haar dagboek aan het schrijven en ik mag dus het laatste stukje van de vakantie voor jullie gaan beschrijven.

Na het tangodansende Buenos Aires hebben we Argentinie verlaten en zijn we naar Brazilie gegaan. Omdat we de vlucht van Argentinie naar Iguaçu hadden gemist, moesten we een beetje moeilijk doen om de volgende vlucht te nemen, maar gelukkig is dat gelukt. Toen we in Iguaçu waren aangekomen, stond onze gids al op ons te wachten om met ons naar de Braziliaanse kant van de watervallen van Iguaçu te brengen en ons rond te leiden. Toen we daar aankwamen zagen we de watervallen gelijk en dachten dat is wel mooi, maar hadden meer verwacht. Toch hadden we maar foto´s genomen en zijn begonnen aan de wandeling. Na een kort stukje kwamen we om een hoek en konden we de rest van de watervallen zien. En die waren zelfs nog veel groter en mooier dan onze verwachtingen!!! Zo veel en zo groot, kunt het niet voorstellen. Na een wandeling van ongeveer 2 km. kwamen we bijna op de top van de waterval en konden we deze bijna aanraken!! We hebben hiervan schitterende foto´s genomen, maar die krijgen jullie pas te zien als we thuis zijn! Met de terugweg naar het hotel hebben we nog echte wilde....Toekans gezien!
De volgende dag zijn we naar de Argentijnse kant geweest en hebben hier de waterval van dichtbij mogen bekijken.Tijdens onze wandelingen naar de verschillende punten hebben we echt super mooie uitzichten mogen zien. Het is ongelofelijk voor te stellen dat in April van het jaar de grootste (op 1 na) waterval van de wereld droog heeft gestaan. Na de wandelingen kregen we nog een boottochtje om de watervallen van dichtbij te bekijken. Dichtbij namen ze wel heel letterlijk en we gingen dus letterlijk onder de watervallen. We waren kletsnat, maar het was super om mee te maken. WAT EEN GEWELD HEEFT DE NATUUR!!

Na Iguaçu begon het relaxen. We vlogen na Sao Paulo en hebben daar onze auto opgehaald. We zijn gelijk doorgereden naar de stranden. Ik kan de stranden het beste beschrijven als de stranden die je op alle ansichtkaarten tegenkomt. Deze foto´s zijn echt niet gephotoshopped. Tijdens de week hebben we heel rustig aan gedaan. Vrienden van Jannie zijn overgekomen vanuit Sao Paulo en we hebben met hun de typisch Braziliaanse dingen gedaan. Ook zijn we naar het plaatsje Paraty gegaan. Dit was een mooi oud, Portugees koloniaal plaatsje met veel stranden rondom. Hier hebben we een bootje genomen om van deze stranden te genieten. Ik ben er ook achter gekomen dat je in de schaduw kunt verbranden.
De laatste dagen in Rio vertellen we wel als we thuis zijn. We kunnen dan ook de andere schitterende foto´s laten zien.

Cees & Cora van de Ven

Jannie en Paul,

Wij wensen jullie na al het moois wat jullie in de afgelopen weken hebben gezien en ervaren een zeer goede retourvlucht toe , en natuurlijk weer een hartelijk welkom thuis.
Groetjes en een thuiskomknuffel van ons.

Hans Stupers

Wat is je adres, ik kom de foto's bekijken.

Martijn

He luitjes,

Nog veel plezier daar de laatste paar dagen. Geniet er van.

tot snel

Greetz
Martijn

kelly en ringo

Zo benieuwd naar de foto's en de verhalen. Geniet van de laatste dagen! Goede vlucht en we zien jullie snel!!!

XXX

Elke

Hey Paul en Jannie,

We hebben genoten van jullie verhalen en foto's! Voor nu welkom thuis en tot snel! Het zal niet meevallen weer te wennen aan het ritme van Nederland!

Liefs
Elke (en Paul)