Jannie-Paul-In-ZuidAmerika.reismee.nl

el Año Nuevo

Santiago was echt super. We hebben er heerlijk door de verschillende delen van de stad gewandeld en op terrasjes in Barrio Bellavista gezeten. Op Plaza de Armas, het centrale plein, waren er allerlei festiviteiten vanuit een wereldmars voor de vrede. Dat was echt heel erg leuk om te zien, met allerlei straat artiesten en drumbands. Midden in de stad lag ook een flinke heuvel met een uitkijkpunt erbovenop, en een kapelletje, fonteinen en kleine gebouwtjes. Helaas werden we toen door de buren gebeld met het nieuws dat Tobi zo ziek was dat de dierenarts ´m wilde laten inslapen

Frown
. Dat was wel even een domper op de dag...

De volgende dag zijn we naar het enorme Parque Metropolitano gegaan. Helaas deed de kabelbaan het niet dus moesten we de hele berg zelf beklimmen. Gelukkig waren er in het park 2 zwembaden en we hadden dus zwemspullen meegenomen, dus een flinke klim was geen probleem. We konden na afloop lekker afkoelen (dachten we). Onderweg werden we voortdurend gevolgd door 2 honden die blijkbaar besloten hadden dat ze ons gezellig vonden. Uiteindelijk heeft een van de honden de hele klim met ons meegelopen (ca. 10km). Bovenop stond een klein klooster en een enorm beeld van de Maagd Maria waar we even wat koeken en drinken gekocht hebben om aan het zwembad op te eten. Maar terug bij het zwembad vertelde de lui op een bank liggende kaartjes verkoper, dat het zwembad al vroeger gesloten was omdat het 31-Dec was. Dat er wel gewoon mensen aan het zwemmen waren maakte niets uit, hij wilde ons geen kaartje meer verkopen! Toen zijn we maar teruggewandeld naar ons hotel om daar in het kleine zwembadje af te koelen.

´s Avonds op pad voor el Año Nuevo! Aanvankelijk leek het niets te wordenomdat alle gezellige terrasjes dicht waren... Maar toen we bij het enorme plein kwamen bij de Entel Tower bleek het feest al in volle gang te zijn. Midden tussen tienduizenden Chilenen stonden we in het feestgedruis. Er was een groot podium met artiesten en overal werden feesthoedjes, slingers en confetti verkocht. We raakten aan de praat met de mensen naast ons, een stel en hun kinderenen datwas echt heel erg gezellig dus met hen hebben we de rest van de avond gedanst en gefeest. Om middernacht werd er een enorm vuurwerk ontstoken op de toren tegenover het plein dat wel 20min duurde! Iedereen had flessen champaña bij en liet deze flink rondspuiten dus we werden flink nat!
Toen het vuurwerk afgelopen was ging direct iedereen ervandoor wat een enorme volksverhuizing veroorzaakte, heel bijzonder. Onze nieuwe vrienden boden aan ons te helpen een taxi te vinden en toen dat niet lukte boden ze aan ons naar huis te brengen! Eenmaal bij de auto kwam er eerst een grote pan met gebakken bief, kip, worstjes en appeltjes tevoorschijn, want na al dat drinken moest er eerst gegeten worden!

Hans Stupers

Jullie ook een gelukkig nieuw jaar. Hier is het koud en sneeuwt het geregeld. Ik ben nog steeds jaloers.

pa en ma J

Fijn dat alles zo leuk is in Santiago.

Hier blijft het winter en jullie die verkoeling zoeken in een zwembad. De contrasten kunnen bijna niet groter zijn. Inmiddels zullen jullie het op de gletsjers ook minder warm hebben.

Jammer van Toby, was zo'n lief beestje.

Het bericht eindigt wat aprupt, was het aantal tekens op? we willen meer horen.

Paul en Jannie geniet je bent net over de helft dus nog heel wat te goed

Groetjes van ons

Elise

Hoi Paul,

Ziet er allemaal harstikke gaaf uit! Krijg zin om ook te gaan ;).

Je ziet er ook relaxed uit. Ik zou zeggen geniet ervan met je vrouw en de beste wensen nog voor 2010!

Groetjes,
Elise

Ma en Pa

Paul en Jannie,

Jullie genieten in Zuid Amerika, wij genieten in Zuid Zeeland. We verblijven namelijk twee nachten in het plaatsje Sluis en vermaken ons ook prima. We hebben o.a. gewandeld in "Het Zwin", een slufter, welke een open verbinding heeft met de Noordzee. Vandaag zijn we naar Brugge geweest en retour in Damme een heerlijk lokaal blond biertje (Viven) gedronken.
Genieten jullie heerlijk verder tussen de Gletsjers in Patagonië. We zijn benieuwd naar de foto's.