Jannie-Paul-In-ZuidAmerika.reismee.nl

Tango in Buenos Aires

Na een prachtige wandeling van 7km door Tierra del Fuego en na de lunch een kano tocht terug naar het Beagle kanaal zijn we ´s avonds laat vertrokken naar warmere oorden : om te beginnen Buenos Aires!

Buenos Aires was echt fantastisch! na van de schok te zijn bekomen dat we in een enorme suite mochten slapen de dagen in Buenos Aires zijn we op pad gegaan om de stad te verkennen. Allereerst zijn we naar Cemetario Recoleta gegaan die vlak bij ons hotel lag. Dit is de 'upper class' begraafplaats waar iedereen die belangrijk was begraven is. Het staat helemaal vol met allerlei mausoleums waarin soms hele families begraven zijn... In het familie graf van de familie Duarte hebben we ook het graf van Evita gezien.

Daarna zijn we rond gaan wandelen door Recoleta en vervolgens zijn we met een taxi naar het centrum gegaan waar we het presidentieel paleis gezien hebben en allerlei prachtige gebouwen eromheen. Van daaruit zijn we richting San Telmo gewandeld, de tango en antiekwijk. Daar hing echt een hele fijne sfeer, allerlei oude gebouwen en winkeltjes met een hoop oude zooi (oh nee - antiek!) en een hele grote binnen-markt. Op Plaza Dorrego zijn we heerlijk op een terrasje in de zon gaan zitten voor een hapje en een drankje en toen we daar zaten werden we getrakteerd op echte Argentijnse tango!!! Twee stellen waren op het marktje aan het dansen en het was echt prachtig!!!

Van daaruit zijn we terug gewandeld naar het centrum en vervolgens met de metro terug naar het hotel om ons op te frissen want het was een hele warme dag geweest. ´s Avonds werden we opgehaald door een busje van de tango show die we geboekt hadden die ons naar het restaurant bracht. Omdat wij enkel naar de show gingen zijn we eerst van daaruit San Telmo in gewandeld om iets te eten om vervolgens rond half 10 bij de tango show aan te schuiven. En weer waren de tango´s die we te zien kregen echt fantastisch mooi!!! Zo gaan wij het dus nooit leren - al oefenen we 100 jaar!

De volgende ochtend zijn we terug naar San Telmo gegaan waar we fietsen gehuurd hebben om de stad te bekijken. Van San Telmo zijn we naar La Boca gefietst waar vanwege een cultureel project, een hele wijk met huisjes (Caminito) in felle, vrolijke kleuren geschilderd is. Erg toeristisch wel maar ook erg leuk om te zien. Vervolgens zijn we door de haven en een prachtig aangesloten natuurgebied tussen de stad en de oceaan, door Retiro richting Palermo gefietst. Daar zijn we eerst door een enorm park gaan fietsen en vervolgens zijn we in Palermo Viejo op Plaza Serrano een late lunch gaan nemen. Palermo was echt een hele leuke wijk met brede straten en veel groen, hippe winkels, restaurantjes en café´s. Dus na de lunch en nadat we op het plein over het marktje gestruind hadden zijn we lekker rond gaan wandelen. Daarna zijn we teruggereden naar het park om daar aan het water nog even lekker te relaxen. Vervolgens hebben we de fietsen in Palermo teruggebracht en ´s avonds zijn we in Recoleta, met uitzicht op de enorme begraafplaats gaan eten.

Karin

Weer een mooi verhaal om te lezen.
Je gaat zo wel van het ene uiterste naar het andere.

Geniet nog van de laatste dagen!

Groetjes
Karin

Eric en Denise

Leuk om Buenos Aires compleet met de tango te mogen meemaken! Hebben jullie ook toevalllig stukjes gefilmd? Want ik zou het graag willen zien!

Tot gauw! (helaas voor jullie)

E&D

Kelly en Ringo

Wow, kan me voorstellen dat zo'n tango net wat anders is!!!
Al weer bijna naar huis! Geniet van de laatste dagen en we zien jullie snel!!!

XXX K&R

Maria

Wauw! Wat prachtig zeg!
Geniet nog van jullie laatste daagjes daar!

kusxx Maria

Ruben

Heeeey die lieverds!!!!

Wat een geweldige ervaringen allemaal. Ook jullie vorige verhaal was zinnenprikkelend. Deze reis is er echt een om nooit meer te vergeten!!! Whoehooeeeee. Ik heb me zeker al een beeld kunnen vormen van jullie avonturen, doordat jullie foto's hebben geplaatst, maar ik zie er enorm naar uit om die samen met jullie live te bekijken. Nog maar een paar daagjes en dan begint de terugreis weer. Wat gaat het allemaal snel!!

Hier is de sneeuw inmiddels weg. Die heeft plaats gemaakt voor hardnekkige mist en druilerige miezerbuitjes ;) Gadverdamme!! Hahaha.

Geniet nog op volle toeren deze laatste week.
Vanaf de 24e hebben jullie namelijk weer een achterbuurman die jullie lastig komt vallen ;)

Veel liefs!! X Ruben

kuijlaarsjes

Hoi Jannie en Paul

Wat een mooie verhalen wij hebben er echt van genoten, kun je nagaan hoe jullie hebben genoten. We hopen dat deze laatste week voor jullie ook nog heel erg mooi en leuk zal zijn. Maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn dus geniet er nog van en wij wensen jullie bij deze een goede vlucht terug naar ons koude kille landje. We hopen jullie dan spoedig te zien en uit jullie monden de verhalen te horen. heel veel liefs en tot snel x x x x